معرفی برند جدید؛ راهی برای توسعه برند محبوب اسپانیایی




۸ام اسفند ۱۳۹۶ خودرو و ماشین

به گزارش اخبار خودرو ، از زمانی که لوکا دمئو در نوامبر ۲۰۱۵ سکان امور کمپانی سئات را در دست گرفته، این برند زیرمجموعه فولکس‌واگن به لطف محبوبیت شاسی‌بلند‌های آتکا و آرونا و جدیدترین نسل ایبزا توانسته به فروش خود رونق دهد. اما حالا آقای دمئو در یکی از جسورانه‌ترین اقدامات این چندساله خود تصمیم گرفته نشان عملکردی سئات کوپرا را به یک برند مجزا بدل کند.

این برند جدید که کار خود را با کوپرا آتکا ۲۹۶اسب‌بخاری آغاز می‌کند، طی ۳سال آینده ۷مدل جدید کوپرا را به بازار معرفی خواهد کرد. آقای دمئو در مراسم رونمایی از برند کوپرا در گفت‌وگو با خبرنگاران، دلایل خود را برای معرفی و عرضه این برند و برنامه‌هایش را برای آن اعلام کرده است.

لوکا دمئو

لوکا دمئو

دلیل‌‌ شما برای عرضه کوپرا به‌عنوان یک برند مجزا چیست؟

دلیل اول این است که ما بنا به تجربه و داده‌های آماری پی برده‌ایم مدل‌های کوپرا در برخی از بازارها بسیار موفق عمل کرده‌اند. در آلمان به‌عنوان مثال مدل‌های کوپرا بین ۱۰ تا ۱۵درصد از سهم بازار سئات را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابرین می‌توانیم برای چنین محصولاتی برنامه‌های متفاوتی را در نظر بگیریم. همچنین سئات تمرکز خود را روی کسب و افزایش قابلیت پذیرش خود گذاشته، اما در برخی از بازارها سئات توسط افرادی که تصویر برند برای‌شان بسیار اهمیت دارد، رد شده است.

این اقدام می‌تواند این نقص را برطرف کند. اما ما به زمان احتیاج داریم. کوپرا از ابتدا، کارش را با چیزی جدید آغاز می‌کند. با این برند ما کارمان را از حوزه خودروهای پاک شروع می‌کنیم و شاید به این ترتیب بتوانیم توجه افرادی را که جذب سئات نشدند، به این برند جلب کنیم. فروش محصولات سئات برای ما بسیار سودآورتر است اما این برند به ما اجازه توسعه برندمان را می‌دهد.

آیا کوپرا مدل‌هایی متفاوت و جداگانه را عرضه خواهد کرد؟

تصمیم ما این است که روی شکل‌های متفاوتی از مدل‌های سئات کار کنیم، اما فعلا نمی‌خواهم اطلاعات زیادی را درباره برنامه‌های آتی‌مان اعلام کنم؛ چون برای گفتن کل ماجرا عجله چندانی نداریم و سال‌ها طول خواهد کشید تا به درجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.

به‌طور کلی تصمیممان این است از پایه و اساسی که در مدل‌های سئات داریم استفاده کنیم و آن‌ها را توسعه دهیم و هر نسل را نسبت‌به قبل افراطی‌تر، پیچیده‌تر و متفاوت‌تر کنیم.

وقتی ما برنامه‌ای‌ کلی‌ داشته باشیم، می‌توانیم با آن به سراغ پروژه‌هایی برویم که مثلا از لحاظ قیمتی برای برند سئات مناسب نیستند و می‌توانیم آن‌ها را با کوپرا دنبال کنیم.

آیا کوپرا از سئات جدا خواهد شد؟

تصور من این است که این برند در جهان سئات باقی خواهد ماند. کوپرا مانند تیم نخبه‌ای است که روی عرضه بهترین چیزی که از دستش برمی‌آید متمرکز است، اما کلیت آن در سازمان ما باقی خواهد ماند. اگر این تیم موفق شود خود را به مرحله بالاتری سوق دهد، این امر تاثیری روی کل سئات خواهد گذاشت. این نوعی تاثیر فرهنگی است.

جایگاه کوپرا در بازار چه خواهد بود؟

به‌نظر ما جایگاه قیمتی مدل‌های کوپرا بین قیمت‌های مدل‌های انبوه و مدل‌های لوکس‌ خواهد بود. زیرا همچنان مساله پول برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر هیچ خودرویی مانند آتکا کوپرا در بازار وجود ندارد.

این اقدام چگونه بر چیستی کوپرای فعلی تاثیر خواهد گذاشت؟

در حال حاضر کوپرا مارکی برای دوستداران ماشین است و ما ظرف ۲۰سال گذشته ۶۰هزار دستگاه از این مارک را در ۴۰کشور متفاوت به فروش رسانده‌ایم. اما تصمیم برای عرضه کوپرا به‌عنوان یک برند جداگانه، تنها تصمیمی مدیریتی یا اقدامی مربوط به مهندسی نیست. این اقدام نوعی ابراز عشق و علاقه به خودرو و خودروسازی است، آن هم در اجتماعی که شور و هیجانش را در قبال این بخش از دست داده است.



مطالب پیشنهادی