مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس - صفحه 47 - تراکتور آذریایجان




۱۱ام مرداد ۱۳۹۷ خودرو و ماشین

esmaeil70 نوشته شده: ↑

۳۱ ژولای ۲۰۱۸, ۱۸:۲۹


سلام و خسته نباشید
ببخشید من ۴۰۵ تی یو فایو دارم مدل ۹۶٫وقتی کولر میگیرم با سرعت زیاد فن دور تند و کند میره.ینی یک ثانیه دور تند و بلافاصله دور کند انگار نمیتونه توی دور تند بمونه.هوای شهرمون هم خیلی گرمه و حدود ۵۰ درجه هست و فن تا میره دور تند دوباره برمیگرده دور کند به شکل ثانیه ای.
بردم ایران خودرو سوییچ سه کاره عوض کردن-رله فن ها رو عوض کردن-گاز کولر رو کشیدن و مجددا تنظیم کردن اما درست نشد و گفتند دیگه نمیدونیم مشکلش چیه
ممنون میشم راهنماییم کنید

درود

جدیدا سیستم ماشین های ایرانخودرو این طوره که وقتی کمپرسور درگیر میشه فن دور پایین روشن میشه و اگه آمپر آب جایی باشه که در حالت عادی فن دور پایین روشن میشه(۹۸ درجه)، برای حداکثر۱۰ یا ۱۵ ثانیه دور تند عمل میکنه. با قطع شدن کمپرسور هم فن ها خاموش میشن.

ماشین بنده هم این حالت ماشین شما رو داره. (سمند xu7 مالتی) البته اکثر اوقات نرمال سوییچ میشه بین دور تند و کند.
بعضی مواقع هم دقیقا مثل شما دور تند قطع و وصل میشه. معمولا زمانی هم این اتفاق میفته که آمپر از اون مقداری که باید دور تند وارد عمل بشه پایین تر هست.

یه سمند مدل بالای دیگه هم دیدم که به همین شکل عمل میکرد! بدون کولر هم فن ها کاملا درست عمل میکنه و در دمای ۴۰ درجه و تحت فشار و سربالایی به هیچ وجه آمپر از وسط عبور نمیکنه.

این طور که از شواهد پیداست وظیفه سوییچ بین دور تند و کند فن ها توسط ecu هم کنترل میشه به همین خاطر به نظرم با کارکرد سوییچ سه کاره تداخل داره! (شایدم بنده اشتباه میکنم)

حالا باید بگردیم دنبال پرتقال فروش :smile:


مطالب پیشنهادی