مباحث تخصصی برق خودرو • Re: مباحث متفرقه کلوپ برق




۹ام اسفند ۱۳۹۶ خودرو و ماشین

سلام دوستان . وقت بخیر . میخواستم سر راه چراغ سوم ترمز رله راهنما بذارم که چشمک بشه . این عکس رو به عنوان راهنما گرفتم .
http://s8.picofile.com/file/8320550134/ … %D8%B1.jpg
ولی رفتم رله افتامات خریدم .
http://s8.picofile.com/file/8320550176/ … %D8%AA.jpg
http://s9.picofile.com/file/8320550184/ … 8%AA_2.jpg

حالا به هر کدوم سیم وصل میکنم یا روشن نمیشه یا صدای اتصال + و – میده تو رله . میشه راهنماییم کنین . ممنون .

با سلام:
مطابق شکل ارسالی شما در اتوماتیک راهنمای شما ازداخل یک خازن الکترولیت مشکی وجود دارد. با اهمتر چک کنید پایه منفی این خازن با کدام پایه بیرونی صفر اهم یا اتصال کوتاه می خواند. این پایه مستقیم به اتصال بدنه وصل می شود.
سپس پایه قطب مثبت این خازن را چک کنید و ببنید با کدام پایه بیرونی ترمینال اتصال کوتاه یا صفر اهم را می خواند. هر پایه که اتصال کوتاه را نشان داد ان پایه برق مثبت ورودی یا برق مثبت چراغ سوم ترمز است.فقط یک پایه باقی میماند که باید به لامپ سوم ترمز وصل شود. لازم به ذکر است شما باید سیم برق مثبت چراغ ترمز را قطع کنید و به این پایه وصل کنید. این لامپ پایه منفی آن به اتصال بدنه وصل است.

تصویر

ممنون دوست عزیز . ببینید من درست فهمیدم .
بعد از تمام این تستها و پیدا کردن پایه ها . دو تا از پایه ها میشه برق + و – و یک پایه هم میشه یک طرف لامپ ( چون لامپ که + و – نداره ) و طرف دیگر لامپ میشه دوباره منفی . درسته ؟
حالا این آزمایش رو قبل از اینکه رو ماشین تست کنیم ، نمیشه با آداپتور تست کنیم ؟ همون نتیجه رو میده ؟ یا باید حتما با برق ماشین و منفی ( بدنه ) ماشین تست بشه ؟ ممنون .

آمار و اطلاعات: ارسال شده توسط manoto159 — ۳۵ دقیقه قبل



مطالب پیشنهادی